První závod sezóny 2008 byl velmi zajímavý a moc jezdců cíl nevidělo. Vítězem závodu se stal Lewis Hamilton před Nickem Heidfeldem v BMW, které na stupních vítězů doplnil Nico Rosberg ve Williamsu Pojďme si nyní přiblížit průběh samotného závodu, kde vládly vysoké teploty na úrovni 40° celsia:
Adrian Sutil se rozhodl startovat z boxů a tak se nám na startovním roštu objevilo jen 21 monopostů.
Hned úvod závodu se postaral o značné vzrušení, když po první zatáčce bylo nuceno skončit hned několik závodníků, kteří si poškodili vůz (Button, Vettel, Davidson, Webber, Fisichella). Felipe Massa měl také na úvod závodu značné problémy, když se v první zatáčce dostal do hodin a poškodil si nárazem do bariér své přední přítlačné křídlo, což si vyžádalo jeho zastávku v boxech, kterou hned v dalším kole následovala jeho další zastávka kvůli dotankování paliva a Massa se tak propadl až na poslední místo.
Start se velmi dobře povedl Kimi Räikkönenovi, který se propracoval až na 7. pozici, zatímco vedoucí místo si udržel Lewis Hamilton před Robertem Kubicou.
První zastávky v boxech přišli na řadu poměrně brzo, když již v 15. kole se vydal do boxů Robert Kubica ve voze BMW, kterého pak v 17. kole následoval z vedoucí pozice Lewis Hamilton.
20. kolo se stalo osudným pro Jarna Trulliho, který při své zastávce v boxech zaznamenal technické problémy a tak v nich už i zůstal a opustil tak v té době skvělé 6. místo.
V 25. kole došlo při předjíždění ke kontaktu mezi Felipem Massou a Davidem Coulthardem, při kterém byl vůz Coultharda značně poškozen a tato nehoda si pak vyžádala výjezd safety caru.
V té době stále Kimi Räikkönen, který se už nacházel po startu z 15. pozice na místě 3. ještě neabsolvoval svou zastávku v boxech a tak mu výjezd safety caru mírně zkomplikoval jeho situaci, protože právě v tu dobu měl Kimi naplánovánu svou zastávku v boxech.
V 30. kole zamířil safety car zpět do boxů a toto kolo se také stalo osudným týmu Ferrari. Hned po restartu se Kimi Räikkönen s již značně opotřebovanými pneumatikami chtěl dostat na druhou pozici před Heikkiho Kovalainena, což se mu také podařilo, ovšem ne tak, jak si představoval, protože v zápětí nedokázal správně projet zatáčkou a vyjel mimo trať. Zpět se mu sice podařilo vrátit, ale jeho pracně získané pozice byly opět ztraceny. V témže kole pak vypadl kvůli technické poruše svého motoru Felipe Massa, který během závodu udělal hned několik jezdeckých chyb a zdá se, tedy, že v této VC Austrálie mu jednoduše nebylo přáno dojet do cíle.
V 42. kole se pak Kimi Räikkönen snažil získat zpět ztracené pozice a při útoku na tehdy desátého Timo Glocka opět ve stejném místě, jako při útoku na Heikkiho Kovalainena ztratil kontrolu nad vozem a vyjel z trati.
44. kolo znamenalo další vzrušení v podobě havárie Timo Glocka, který se svým vozem nejprve vyjel na trávu a následně byl jeho vůz vymrštěn do vzduchu a značně zdemolován, což mělo za následek další, v pořadí již třetí výjezd safety caru.
V té době byl v boxech Rubens Barrichello, který ovšem moc spěchal na svou zastávku a tak se mu podařilo odjet od svých mechaniků předčasně a utrhnout tak tankovací zařízení a zranit jednoho z mechaniků.
10 kol před koncem pak po kolizi skončil i Robert Kubica.
4 kola před koncem pak znamenalo i konec trápení Kimiho Räikkönana, který zřejmě kvůli technické poruše musel odstavit svůj vůz (později se potvrdilo, že se jednalo stejně jako u Felipe Massy o poruchu motoru). To ovšem stále není vše, protože jen 3 kola před koncem tohoto napínavého závodu skončil i Sebastian Bourdais s vozem STR, který opustil vynikající 4. pozici kvůli poruše motoru (opět motor Ferrari).
Závěr závodu nám pak zpříjemnil souboj Alonsa s Kovalainenem, kdy se nejprve Fin dostal před Fernanda, aby mu to Španěl po chvíli vrátil, když Heikky omylem na rovince zmáčknul tlačítko pro zpomalení vozu, které se užívá při vjezdu do boxů.
Cíl nakonec vidělo pouhých 7 jezdců v pořadí Hamilton, Heidfeld, Rosberg, Alonso, Kovalainen, Barrichello a Nakajima. Osmé bodované umístění získal nakonec Sebastian Bourdais, který ačkoliv nedojel, byl klasifikován stejně jako 9. Räikkönen.
Nejrychlejší kolo závodu zaznamenal Heikki Kovalainen
Rubens Barrichello byl po závodě diskvalifikován za vyjetí z boxů na červenou, když byl na trati safety car. Tímto se pak Kimi Räikkönen posunul na 8. místo a získal jeden bod.
klasifikace závodu:
pořadí |
jezdec |
tým |
čas |
1. |
L. Hamilton |
McLaren |
1:34:50,616 |
2. |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
+ 5,478 |
3. |
N. Rosberg |
Williams |
+ 8,163 |
4. |
F. Alonso |
Renault |
+ 17,181 |
5. |
H. Kovalainen |
McLaren |
+ 18,014 |
6. |
K. Nakajima |
Williams |
+ 1 kolo |
7. |
S. Bourdais |
STR |
+ 3 kola |
8. |
K. Räikkönen |
Ferrari |
+ 5 kol |