Piloty v neděli přivítala suchá trať a teploty 28° v případě vzduchu a 44° v případě tratě.
Na start se jezdci postavili v pořadí Massa, Hamilton, Kubica, Räikkönen, Kovalainen, Vettel, Trulli, Heidfeld, Rosberg, Bourdais, Nakajima, Alonso, Glock, Webber, Piquet, Button, Coulthard, Fisichella, Barrichello a Sutil, přičemž poslední dva vyrazili do závodu z boxů.
Závod je vypsán na 57 kol.
Průběh závodu:
Start proběhl bez větších komplikací. Massa si udržel svou čelní pozici a Kubica se snažil dostat před Hamiltona, ale neúspěšně. Kovalainenovi se podařilo posunout na 4. místo před Räikkönena.
Hned na úvod jsme se ale dočkali jednoho vypadnutí a to poté, co Kazuki Nakajima ve Williamsu nedobrzdil svůj vůz a zezadu narazil do Fernanda Alonsa a poškodil mu zadní křídlo. Pro Španěla to tak znamenalo konec závodu, zatímco Japonec musel zajet do boxů na výměnu předního křídla. Alosno ovšem stále zůstává ve voze a je možné, že se ještě vrátí na trať, protože tým potřebuje získat informace o okruhu pro další sezóny. Mechanikům se ovšem nepodařilo vůz opravit a tak Fernando musel skončit v této domácí Velké ceně.
V 5. kole se Coulthard dostává před Piqueta na 16. místo, ale dlouho mu nevydrželo a Piquet se po jeho smyku vrátil před něj, zatímco Massovi se daří zajíždět jedno nejrychlejší kolo za druhým a jeho náskok před Hamiltonem se zvětšil na takřka 3 sekundy.
Po 10 kolech se do problémů dostal Robert Kubica, jehož vůz značně zpomalil a dotáhli se tak na něj Kovalainen i Räikkönen, zvažovalo se, že Polák zavítá k mechanikům na výměnu předního křídla, ale nakonec se zjistilo, že je v něm uvízlý jakýsi cizí předmět, který bude odstraněn až při plánované zastávce v boxech.
Bourdais má poškozené přední křídlo, ovšem příčina není známa. V 14. kole zamířil k mechanikům David Coutlhard a odstartoval tak první zastávky v boxech.
V témže kole k mechanikům zamířil i vedoucí Felipe Massa, který měl tehdy náskok na Hamiltona skoro 5 sekund. Jeho zastávka je velmi dlouhá a vrací se před Räikkönenam, zatímco Lewis zajíždí nejrychlejší kolo závodu.
V 15. kole zajede do boxů i Hamilton a také je to dlouhá zastávka a vrací se na trať za Räikkönenem a se ztrátou 3 sekund na Massu.
V 18. kole navštíví mechaniky Vettel, Kubica a Räikkönen, v tom dalším pak i Bourdais a v 20. pak Trulli. V 21. pak i Kovalainen s Rosbergem.
První zastávky tak nezamíchaly pořadím a ve vedení byl stále Massa před Hamiltonem (+3,5s), Kubicou (+13,5s) a Kovalainenem (+3s). Nejvíce ztratil Räikkönen, kterému se Kovalainen vzdálil na více než 7 sekund a ještě se mezi ně dostal Glock, který podle všeho pojede jen na jednu zastávku v boxech.
Massovi se daří ujíždět Hamiltonovi a je pravidelně každé kolo o půl sekundy rychlejší a tak v 28. kole má na něj náskok více než 7 sekund.
V 29. kole míří opět do boxů Webber a Fisichella. V 31. pak i Glock, který jede jen na jednu zastávku a vrací se na 9. místě před Heidfeldem.
Jako poslední do boxů zamířil v 34. kole Piquet, který ovšem nemá podle všeho šanci na body.
Massovi se daří dále zrychlovat a opět si bere nejrychlejší kolo a náskok na Hamiltona zvyšuje na takřka 10 sekund.
V 37. kole zajel do boxů vedoucí muž - Felipe Massa a spolu s ním i Adrain Sutil. Ti se postarali o velké vzrušení, když se málem v boxové uličce srazili, ale nakonec vše proběhlo bez následků, ale Massa je vyšetřován komisaři za možné nebezpečné vyjetí z boxového stání a hrozí mu penalizace, ale komisaři rozhodli, že celý incident bude vyšetřen až po závodě.
V 39. kole zajel k mechanikům i Hamilton a Massa se tak vrátil zpět na první pozici.
V 43. kole skončil závod pro Adriana Sutila ve voze Force India, který nezvládl jednu ze zatáček a narazil do bariér.
14 kol před cílem zajeli spolu do boxů Kovalainen a Räikkönen, kteří spolu přímo bojovali o pozice. Räikkönenova zastávka byla rychlejší a měl na to, aby se dostal před Heikkiho, ale moc ji uspěchal a vyrazil ještě v době, kdy nebyla z jeho vozu zcela vytažena tankovací hadice, takže srazil jednoho z mechaniků. Tato chyba jej stála nejen prohraný souboj s Kovalainenem, ale zároveň ještě jednu pozici, protože se před něj ještě dokázal dostat Trulli.
Pouhých 12 kol před cílem se opakovala VC Maďarska, kdy tentokrát ve voze Kimiho Räikkönena nevydržel jeho motor Ferrari a on tak musel skončit, přičemž odstavil svůj vůz stejně jako Massa v Maďarsku na konci boxové zídky.
V 53. kole se Nakajima ještě dostává před Barrichella na 15. pozici.
Vítězem závodu se nakonec stal stylem start - cíl Felipe Massa na Ferrari s náskokem skoro 6 sekund před Hamiltonem, Kubicou, Kovalainenem, Trullim, Vettelem, Glockem, Rosbergem Heidfeldem a Bourdaisem, který uzavírá první desítku. Na dalších místech pak skončili Piquet, Webber, Button, Fisichella, Nakajima, Barrichello a Coulthard.
Cíl závodu dnes neviděli Alonso, Sutil a Räikkönen.
Nejrychlejší kolo závodu zajel Felipe Massa s časem 1:38,708.
Tento výsledek nijak nezměnil pořadí v poháru konstruktérů, zatímco v poháru jezdců si první pozici udržel Lewis Hamilton a na druhé místo před Räikkönena se posunul Massa.
1. | Felipe Massa | Ferrari | |
2. | Lewis Hamilton | McLaren | +5.6 s |
3. | Robert Kubica | BMW Sauber | +37.3 s |
4. | Heikki Kovalainen | McLaren | +39.7 s |
5. | Jarno Trulli | Toyota | +50.6 s |
6. | Sebastian Vettel | STR | +52.6 s |
7. | Timo Glock | Toyota | +67.9 s |
8. | Nico Rosberg | Williams | +71.4 s |
9. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | +82.1 s |
10. | Sebastien Bourdais | STR | +89.7 s |
11. | Nelsinho Piquet | Renault | +92.7 s |
12. | Mark Webber | Red Bull | +1 kolo |
13. | Jenson Button | Honda | +1 kolo |
14. | Giancarlo Fisichella | Force India | +1 kolo |
15. | Kazuki Nakajima | Williams | +1 kolo |
16. | Rubens Barrichello | Honda | +1 kolo |
17. | David Coulthard | Red Bull | +1 kolo |
x | Kimi Räikkönen | Ferrari | +12 kol |
x | Adrian Sutil | Force India | +16 kol |
x | Fernando Alonso | Renault | +56 kol |