Po dlouhé době se týmy formule 1 opět vracejí do Evropy a to do Barcelony, kde se jede v pořadí již 4. závod letošního šampionátu - VC Španělska.
Již kvalifikace naznačila, že týmy jsou velmi vyrovnané a každý si přivezl do Španělska mnoho nových aerodynamických dílů ve snaze udržet či si zlepšit své postavení.
Do závodu tak jezdci vyrazili v pořadí Räikkönen, Alonso, Massa, Kubica, Hamilton, Kovalainen, Webber, Trulli, Heidfeld, Piquet, Barichello, Nakajima, Button, Glock, Rosberg, Bourdais, Coulthard, Vettel, Fisichella, Sutil, Davidson, Sato.
Piloty na trati přivítalo 132 600 diváků a krásné slunečné počasí s teplotou vzduchu 23° a tratě 39° a foukal jen mírný vítr.
Průběh závodu:
Hned v zaváděcím kole se do problémů dostal Fernando Alonso, který se tak vehementně snažil zahřát své pneumatiky, že málem skončil v zídce.
Start závodu byl vcelku klidný. Massa se posunul před Alonsa na druhou pozici a Hamilton se posunul na místo 4. Ještě před koncem prvního kola však došlo ke kolizi mezi Sutilem a Coulthardem, do které se zapletl i Sebastian Vettel ve voze STR a na trať tak musel vyjet Safety Car a pro Sutila a Vettela to znamenalo konec závodu.
Ve třetím kole zajel Safety Car zpět do boxů a závod tak byl znovu odstartován, ale žádného předjíždění jsme se nedočkali. Alonso mezitím začal pomalu dotahovat před ním jedoucího Massu, protože ten by měl mít ve svém voze více paliva než Španěl.
Do problémů se vzápětí dostal Nelson Piquet, který vyjel mimo trať a podařilo se mu vrátit až za Bourdaisem. V 7. kole se pak Piquet snažil dostat před Bourdaisa, což ale vyústilo v jejich kolizi, která znamenala konec pro oba jezdce, když Brazilec zůstal stát na trati a Francouz Bourdais dokázal dojet do boxů, ale poškození zavěšení levého předního kola mu neumožnilo pokračovat.
8. kolo pak bylo konečnou pro Anthony Davidsona ze Super Aguri, který se svým vozem zajel do boxů. Mezitím Kimi Räikkönen zajížděl velmi rychlé časy a zvyšoval svůj náskok na druhého Massu na více než 3 sekundy.
První zastávky v boxech odstartoval v 16. kole Fernando Alonso, který natankoval na 31 kol a vyjel zpátky na 11. pozici. V 19. kole jej následoval Felipe Massa s palivem na 26 kol a v kole 20. pak z vedoucí pozice zajel do boxů i Kimi Räikkönen, který se vrátil na 7. pozici před Massou. V dalším kole jej pak následovali Hamilton a Kubica.
V 22. kole došlo k vážné nehodě Heikki Kovalainena, kterému praskla levá přední pneumatika a on havaroval do bariéry, což mělo za následek výjezd Safety Caru i Medical Caru a mnoho jezdců se snažilo tuto skutečnost ještě využít k urychlené zastávce v boxech. Kovalainen byl následně převezen na vyšetření.
V 25. kole byly opět otevřeny boxy a jezdci tak mohli zajet na svou zastávku, což učinil i Rubens Barrichello, který ale ze zatím neznámých důvodů již v boxech přišel o své přední přítlačné křídlo a musel tak v následujícím kole opět zavítat do boxů.
Během jízdy za zpomalovacím vozem musel Heidfeld zajet do boxů aby nezůstal stát bez paliva na trati a za to byl potrestán zastávkou v boxech Stop and go.
V 28. kole byl závod opět odstartován v pořadí v první desítce Räikkönen, Massa, Hamilton, Kubica, Heidfeld, Alonso, Webber, Trulli, Rosberg a Nakajima. Hamilton se snažil dostat před Brazilce Massu, ale toto se mu nepodařilo a Ferrari se mu vzdálilo.
V 33. kole si Heidfeld odpykal svůj trest a vyjel tak na 14. pozici. V následujícím kole však nastala tragédie pro Fernanda Alonso, kterému jeho vůz vypověděl službu a on tak musel v závodě skončit a v témže kole pak skončil i Rubens Barrichello v Hondě.
V 42. kole skončil Nico Rosberg s Williamsem, když musel kvůli poruše odstavit svůj vůz na cílové rovince.
Druhou sérii zastávek v boxech odstartoval v 45. kole Timo Glock na Toyotě, kterého v dalším kole následovali Heidfeld, Webber a Massa. V 47. pak zavítali do boxů i Trulli, Räikkönen, Hamilton a Kubica, ale na celkovém pořadí to nic neměnilo a i nadále si vedení v závodě udržel Fin.
V té době v závodě pokračovalo již jen 13 jezdců.
Heikki Kovalainen byl mezitím vrtůlníkem přepraven do nemocnice v Barceloně a podle dostupných informací by měl být v pořádku.
V 54. kole došlo při souboji ke kontaktu mezi Glockem a Coutlhardem, který oba jezdci odnesli poškození svého vozu. Glock musel zajet na výměnu předního přítlačného křídla, zatímco Coulthard měl poškozenou zadní pneumatiku.
V 55. kole se Nick Heidfeld po dlouhé snaze konečně dostal před Giancarla Fisichellu ve voze Force India, když Ital dokázal ve slabším voze dlouho odolávat nátlaku Heidfelda.
Čtyři kola před koncem nakonec vyvrcholil i souboj o 12. pozici mezi Coulthardem a Satem, kdy se Davidovi podařilo se dostat před Sata jedoucího ve voze Super Aguri.
Cíl nakonec vidělo jen 13 jezdců v pořadí Räikkönen, Massa, Hamilton, Kubica, Webber, Button, Nakajima, Trulli, Heidfeld, Fisichella, Glock, Coulthard a Sato.
Nejrychlejší kolo si připsal Kimi Räikkönen s časem 1:21,670 ve 46. kole.
Tento výsledek posunul Ferrari v poháru konstruktérů na první místo a upevnil vedoucí pozici Kimiho Räikkönena v šampionátu.
Výsledková listina:
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | - |
2. | Felipe Massa | Ferrari | +3.2 s |
3. | Lewis Hamilton | McLaren | +4.1 s |
4. | Robert Kubica | BMW Sauber | +5.6 s |
5. | Mark Webber | Red Bull | +35.9 s |
6. | Jenson Button | Honda | +53.0 s |
7. | Kazuki Nakajima | Williams | +58.2 s |
8. | Jarno Trulli | Toyota | +59.4 s |
9. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | +63.0 s |
10. | Giancarlo Fisichella | Force Indiai | +1 kolo |
11. | Timo Glock | Toyota | +1 kolo |
12. | David Coulthard | Red Bull | +1 kolo |
13. | Takuma Sato | Super Aguri | +1 kolo |
x | Nico Rosberg | Williams | +25 kol |
x | Fernando Alonso | Renault | +32 kol |
x | Rubens Barrichello | Honda | +32 kol |
x | Heikki Kovalainen | McLaren | +45 kol |
x | Anthony Davidson | Super Aguri | +58 kol |
x | Sebastien Bourdais | STR | +59 kol |
x | Nelsinho Piquet | Renault | +60 kol |
x | Adrian Sutil | Force India | +65 kol |
x | Sebastian Vettel | STR | +65 kol |